TV Nova má obrovský problém! Za šírenie nebezpečného klamstva sa teraz bude zodpovedať.

thumbnail

Škandalóznymi výrokmi v relácii "Črepiny" na TV Nova sa bude zaoberať ruské ministerstvo zahraničia. Podnet podala redakcia AE News!

Dnes dopoludnia odovzdal náš spolupracovník redakcie AE News v Moskve ruskému ministerstvu zahraničia transkript (preložený do ruštiny) nedeľnej relácie Črepiny vysielaného v premiére 11. 10. 2015 na českej televíznej stanici Nova. Ako nás už včera večer do redakcie upozornila doslova záplava čitateľov AE News, v relácii TV Nova zazneli škandalózne informácie, ktoré môžu mať aj značný politický dopad na medzinárodnej úrovni. V relácii napr. zaznelo, že Vladimir Putin je diktátor, že občania Ruska nemajú veľa možností, ako ho zosadiť, pretože Rusko je diktatúra a keď sa jej vládca zblázni, je taká krajina hrozbou pre celý svet. Že je Vladimir Putin diktátor, to usudzuje reportér televízie Nova podľa toho, že podobizeň prezidenta Putina sa predáva v Rusku na suveníroch. Čo je potom prezident Barack Obama, ktorého suveníry zaplavujú pre zmenu v USA (a nielen tam) obchody s darčekovým tovarom? A čo taký Václav Havel?

V relácii "Črepiny" je demokraticky zvolený prezident nazývaný diktátorom. Keď v roku 2008 zaútočilo Gruzínsko na dve autonómne oblasti na hraniciach s Ruskom, Abcházsko a Južné Osetsko, kde väčšinové ruské obyvateľstvo si odhlasovalo svojou samostatnosť ako odvetu v reakcii na zbližovanie sa gruzínskeho Tbilisi so Severoatlantickou alianciou a plán na privatizáciu ruských pozemkov a dole na územiach Južné Osetsko a Abcházsko, Rusko zasiahlo na ochranu svojich obyvateľov, ktorí volali o pomoc do Moskvy, keď gruzínske tanky a helikoptéry začali obsadzovať dôležité body, plynojemy, vodárne a bane a gruzínski vojaci začali etnické čistky s cieľom vyhnať ruských obyvateľov, aby sa etnické kvórum v oboch autonómnych oblastiach prevrátilo v prospech etnických Gruzíncov. Také čistky poznáme z 90. rokov z krajín bývalej Juhoslávie. Redaktori TV Nova zrejme nie.

Televízia Nova však v relácii označila udalosti z roku 2008 za agresiu, rovnako vraj ako v prípade Krymu. Televízia Nova zamlčuje, za akých okolností sa Krym od Ukrajiny, a treba dodať, že úplne demokraticky, odtrhol. Televízia Nova v relácii uviedla doslova poplašné informácie. Vladimir Putin vraj potláča opozíciu a že vraj nemôže odstúpiť z funkcie, pretože by skončil vo väzení a má strach. TV Nova hovorí asi o tej ruskej opozícii, ktorá je tvorená tými pár desiatkami pracovníkov z ruských neziskoviek, ktoré sponzoruje západ a USA, pretože v celom Rusku má Vladimír Putin podporu blízko k hranici 90%. Z toho dôvodu vraj ale "vtrhol do Sýrie". Televízia Nova opäť klame, pretože o ruskú pomoc žiadal Moskvu priamo Bašár Asad, legitímne predstaviteľ Sýrie a sýrskej vlády, a to už od začiatku roku 2014, niekoľkokrát a opakovane. Rusko je jedinou krajinou, ktorá na území Sýrie operuje s mandátom sýrskej vlády. Žiadna iná krajina, vrátane USA, nemá mandát na vojenské operácie na území Sýrie.

V relácii zaznela poplašná správa, že Rusko chystá vojnu s NATO. V relácii zaznieva dokonca aj plánovaný model, obsadenie jednej dediny v Pobaltí. V relácii zaznieva potom informácia, že velenie NATO schválilo vybudovanie veliteľských predsunutých centier NATO na Slovensku a v Maďarsku, čo v divákovi dokresľuje ilúziu, že sa naozaj chystá vojna. V podaní televízie Nova vyznievajú informácie ako príprava na vojnu s Ruskom, resp. príprava na chystanú ruskú agresiu proti NATO. Na záver relácie je dokonca Vladimir Putin obvinený z vraždy opozičného politika Borisa Nemcova.

Z celého programu vyplýva, že Vladimir Putin je diktátor, vrah a blázon, ktorý utláča ruskú opozíciu a chystá vojnu proti NATO. Rusko je potom vykresľované ako diktatúra na základe akýchsi suvenírov. V relácii zazneli poplašné správy veľmi vážneho charakteru.

Z tohto dôvodu sa obrátila redakcia AE News na ruské ministerstvo zahraničia, ktoré prisľúbilo, že odvysielanú reláciu na TV Nova posúdi. Americká spoločnosť Time Warner, ktorá ovláda spoločnosť CME, ktorý je majiteľom TV Nova, by sa totiž mohla v Rusku zodpovedať podľa ruského mediálneho zákona z trestného činu aktivít proti Ruskej federácii, ohováranie, konšpirácie a z trestného činu nepriateľského aktu. Vzhľadom k tomu, že Time Warner má v ruských súkromných rozhlasových, televíznych a káblových spoločnostiach podiely, mohlo by Rusko pristúpiť k uvaleniu sankcií proti skupine Time Warner v Rusku za to, aké informácie o Rusku vysiela jej dcérska spoločnosť TV Nova v ČR.

Naša redakcia zaslala transkript relácii tiež vedenie spoločnosti Time Warner do USA a čakáme na reakciu, rovnako ako na vyjadrenie ruského ministerstva zahraničia. Je úplne neprípustné, aby mediálne stanice formátu TV Nova, ktorá je súčasťou amerického nadnárodného holdingu, rozširovala zaujaté, lživé, ale predovšetkým poplašné správy o Ruskej federácii, ktoré znepokojujú občanov nielen v SR, ale aj na Slovensku kde je stanica tiež súčasťou ponuky televíznych operátorov. Týmto by chcela redakcia AE News požiadať občanov v SR, aby podali sami za seba taktiež podnet k Rade pre rozhlasové a televízne vysielanie pre šírenie xenofóbie zo strany TV Nova (proti Rusku), ohovárania hlavy cudzieho štátu a šírenie poplašnej správy o hroziacej vojne s Ruskom.

Ak získame akékoľvek nové informácie, reakcie, odozvy, alebo vyhlásenie, budeme ich tu publikovať. TV Nova svojou reláciou prekročila mantinel propagandistickej únosnosti a za tento krok sa musí stanica zodpovedať, predovšetkým svojim divákom, občanom ČR a SR a v neposlednom rade akcionárom Time Warner.

-VK- Šéfredaktor AE News, zdroj: aeronet.cz

Pomôžte šíriť túto pravdivú informáciu. Pravda musí zvíťaziť.

Zdieľaj tento článok

Páči sa Vám Pán Občan?


Chceme MIER, pridaj sa >

Čo si o tom myslíte? komentujte :)