Nová vláda ukázala, ako chce zmeniť Slovensko za štyri roky: To najdôležitejšie v ňom však chýba. Pozrite si veľký prehľad návrhov!

thumbnail

BRATISLAVA - Slovensko bude mať onedlho novú vládu. Ešte to nie je spečatené, ale už dnes poznáme jej programové priority. Je vidieť, že do vlády ide pravica. Ekonomický program v tomto kontexte treba hodnotiť pozitívne. Viacero opatrení je veľmi všeobecných. Ďalšou otázkou je ako sa ich podarí v štvorkoalícii presadiť do praxe. Pozrite si hodnotenie toho, čo chce nová vláda urobiť pre Slovákov.

Prinášame argumenty k návrhom od Topiek a Pána Občana. Ktoré argumenty sa vám viacej páčia?

Viac sa mi páčia argumenty od:

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

Ekonomika, dane a podnikanie

  • Zníženie dane z príjmov právnických osôb na 21 percent a každoročné prehodnocovanie ďalšieho znižovania

Topky: Zníženie daní pomôže podnikateľom, ktorým zostane viac peňazí pre vlastný biznis a oni, nie štát, rozhodnú, ako s nimi naložia. Jednoznačne pozitívne rozhodnutie.

Pán Občan: Kozmetická úprava, ktorá nič nerieši, je to iba marketingový ťah vlády. Firmy sú nútené upravovať si základ dane z dôvodu zle fungujúceho podnikateľského prostredia.

  • Dosiahnutie vyrovnaného rozpočtu do roku 2020 a dodržiavanie rozpočtovej disciplíny

Topky: Každý správny gazda musí hospodáriť v rámci svojich možností. Inými slovami, nesmie minúť viac, než zarobí. V prípade ekonomickej krízy by vláda v prípade vyrovnaného rozpočtu mala väčší manévrovací priestor.

Pán Občan: Zlé hospodárenie tu máme od revolúcie 1989, kedy sa začalo zadlžovanie štátu (viac tu). Jednou z príčin zlého hospodárenia je, že Najvyšší kontrólny úrad nekontroluje efektívnosť hospodárenia .. a v zmysle zákona malo by! Viac tu >>

  • Zrušenie daňových licencií k 1. januáru 2018

Topky: Daňové licencie neboli nič iné, než zbytočné zaťaženie podnikateľov. Ich zrušenie firmy privítajú.

Pán Občan: Prečo až k 1. januáru 2018? Daňová licencia vôbec nemala existovať. Zlí hospodári tieto peniaze znovu rozhádžu.

  • Pokračovanie v uplatňovaní osobitných odvodov a daní v regulovaných odvetviach, možnosť ich rozšírenia na ďalšie odvetvia

Topky: Tento bod programu najvýraznejšie zastávala SNS. Je to v súlade s progresívnou filozofiou zdaňovať tých, ktorým sa darí nadpriemerne.

Pán Občan: Pokiaľ nebude vyriešená príčina zlého hospodárenia, riešenie dôsledkov považujeme za plytvanie časom a prostriedkami občanov.

  • Znižovanie administratívnej záťaže pri podnikaní (napr. zrušenie povinnej zdravotnej služby)

Topky: Ďalší krok, ktorý pomôže podnikaniu. Zostáva dúfať, že sa to vláde podarí presadiť do praxe.

Pán Občan: Kto spôsobil túto administratívnu záťaž? Bola to neschopnosť alebo zámer? Kto na to dopláca? prečo vôbec tú administratívnu záťaž tu už dlhé roky máme? Koľko peňazí z daní občanov to bude stáť? .. keď NKÚ zatiaľ nekontroluje to najdôležitejšie: Efektívnosť hospodárenia

  • Nové znenie zákona o strategických podnikoch a zákaz privatizácie strategického majetku štátu

Topky: Naše si nedáme. Týmto bodom sa oháňal už v predvolebných debatách Andrej Danko. V prvom rade firma musí fungovať hospodárne a generovať hodnotu. Pretože, keď bude podnik v slovenských rukách, neznamená to, že sa nebude kradnúť a nehospodárne nakladať s verejnými financiami.

Pán Občan: Pľuvanec do očí občanov? Po revolúcii 1989 došlo k obrovským privatizáciám štátneho majetku, podnikov, patriacim občanom. Teraz ideme rozprávať o zákaze privatizácie, keď už je všetko sprivatizované?

  • Zvýšenie potravinovej bezpečnosti SR a podielu slovenských potravinárskych výrobkov z domácich surovín na spotrebiteľskom trhu

Topky: Opäť aj tu platí, že myšlienka je dobrá. Je však otázne, aké konkrétne kroky pre to vláda podnikne.

Pán Občan: Potravinová sebestačnosť Slovenska bola po revolúcii 1989 úplne zlikvidvaná. Občania za tento "demokratický" krok už tvrdo zaplatili a stále na to doplácajú, hlavne v podobe chorôb. Kto je za to zodpovedný? To, že sme tu mali mať slovenské výrobky je viac ako samozrejmé. Dnes nám to naši zvolení zástupcovia prezentujú ako dobrú myšlienku! Aj takto sa robí marketing.

  • Rozvoj dopravnej infraštuktúry, osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7

Topky: Dúfame, že pre toto rozhodnutie sa nájde široká zhoda a realizuje sa čo najskôr.

Pán Občan: Ak by NKÚ kontrolovalo efektívnosť hospodárenia v uplynulých 20 rokov, čo robiť malo, mohla byť dopravná infraštruktúra kompletne vybudovaná! Dnes sa vozíme po deravých cestách a počúvame, ako ideme riešiť dôsledky.

  • Prehodnotenie zrušenia vlakov Intercity, príprava podmienok pre zriadenie národného leteckého a vodného dopravcu

Topky: Národný letecký dopravca na Slovensku? Ťažko predstaviteľný krok - ako k tomu dospieť.

Pán Občan: Ak by sa hospodárilo tak, ako sa má, národné mohlo zostať všetko, čo národné kedysi bolo.

Protikorupčný program

  • Prijatie účinného protischránkového zákona vzťahujúceho sa na všetky verejné zdroje

Topky: Po škandáloch so schránkovými firmami, ktorých pozadie je verejnosti neznáme, bude prospešné ich zo súťaže vylúčiť. Aj keď nie každá firma so sídlom na Cypre musí byť iba nastrčená, pre Slovensko je to krok vpred.

Pán Občan: Považujeme iba za čiastkové riešenie dôsledkov zlého hospodárenia. Žiadny extra krok k vyriešeniu príčiny.

  • Úsilie presadiť ústavný zákon o preukazovaní pôvodu majetku s cieľom jeho reálnej účinnosti

Topky: Už nastal čas, aby sa verejnosť dozvedela o majetku verejných činiteľov a najmä jeho pôvodu.

Pán Občan: Pojem úsilie jasne hovorí za všetko. Považujeme tento krok iba za marketingový ťah. Ak by sa to myslelo vážne, tento problém sa dá okamžite vyriešiť!

  • Vytvorenie podmienok na zavedenie osobnej hmotnej zodpovednosti osôb nakladajúcich s verejnými zdrojmi

Topky: Každý verejný činiteľ si rozmyslí ako nakladať s verejným majetkom v prípade, keď ho bude čakať adekvátny trest, resp. keď bude za svoje činy niesť ozajstnú zodpovednosť.

Pán Občan: Zatiaľ sa tomu netešme, pretože zatiaľ ide iba o tzv. "Vytvorenie podmienok", čiže vyhýbavý krok! Považujeme to iba za ďaľší marketingový ťah. Ak by to mysleli vážne, osobná a trestnoprávna zodpovednosť našich zvolených zástupcov za rozhodnutia, ktoré učinia sa dá zaviesť okamžite!

  • Zdokonalenie a rozšírenie systému povinného zverejňovania zmlúv

Topky: Tento krok zvýši kontrolu verejnosti v oblasti hospodárenia verejných financií.

Pán Občan: Potvrdilo sa tak, že dávnejšie zavedený systém zverejňovania zmlúv nie je v poriadku. Je to iba malé povolenie uzdy občanom, ktorý finančne ťahajú dôsledky zlého hospodárenia. Ak by to mysleli vážne, v prvom rade hovoria o jednej z príčin zlého hospodárenia, ktorou je nekontrolovanie efektívnosti hospodárenia najvyšším kontrólny úradom.

  • Profesionalizácia štátnej správy a vymedzenie politických nominácií

Topky: Politické nominácie sú pre fungovanie štátu veľmi nešťastné. Poznáme situáciu, keď po voľbách nastane veľké sťahovanie úradníkov. V pozíciách by mali sedieť odborníci a nie politickí nominanti.

Pán Občan: Politické alebo nepolitické? Všetci zvolení zástupcovia vo vláde a v riadiacich orgánoch štátu by mali spolupracovať v prospech riešenia problémov, ktoré na Slovensku počas viac ako 20 ročného zlého hospodárenia vznikli.

Sociálne veci, dávky a práca

  • Podporou hospodárskeho rastu vytvoriť ďalších 100-tisíc pracovných miest a znížiť nezamestnanosť pod 10 percent.

Topky: Prianie skôr ako opatrenie. Uvidíme, ako sa novej vláde bude v tomto smere dariť.

Pán Občan: Považujeme iba za čiastkové riešenie dôsledkov doterajšieho zlého hospodárenia od revolúcie 1989.

  • Primerané zvyšovanie minimálnej mzdy, uplatňovanie pravidiel kolektívneho vyjednávania pri mzdových požiadavkách

Topky: Ekonómovia sa zhodnú, že zvyšovanie minimálnej mzdy má negatívny dopad na zamestnanosť. Toto rozhodnutie je pravdepodobne z dielne Smeru, ktorý si v sociálnej oblasti stavia na stranu tzv. slabších. Je to v súlade s politikov sociálnych demokratov aj v iných európskych krajinách.

Pán Občan: Nastavenie minimálnej mzdy a životnej úrovne životnej úrovne občanov bolo a je plánované. Kto je za to zodpovedný? Existujú modely fungujúcich ekonomík s minimálnymi mzdami cca 1500 EUR. Prečo nebol takýto model zavedený na Slovensku už dávno, hoci o ňom politici kedysi pred občanmi radi hovorili?

  • Úprava valorizácie dôchodkov pri zachovaní dlhodobej udržateľnosti verejných financií

Topky: Slovensko čakajú ťažké časy z pohľadu štátnej kasy. Obyvateľstvo starne a pri plánoch na zvyšovanie dôchodkov bude musieť nájsť minister financií priestor, kde peniaze nájsť.

Pán Občan: Peňazí je dosť! Je to iba dôsledok zlého hospodárenia. Prečo nie sú peniaze na vyššie dôchodky? Pretože sa zle hospodári. Prečo sa zle hospodári? Lebo NKÚ nekontroluje efektívnosť hospodárenia ..a malo by!

  • Zvýšenie vianočných príspevkov pre dôchodcov s dôrazom na starodôchodcov

Topky: Smer bude chcieť v línii svojej politiky udržiavať sociálny zmier, aj na úkor štátnej kasy.

Pán Občan: Udržiavanie zatiaľ dostatočne silnej voličskej základne, ktorú tvoria dôchodcovia. Bežní dôchodcovia, ktorí roky dreli, nemajú možnosť užiť si naplno svoj život (výlety a pod.) Možno im tak dobre padne pár drobných ..

  • Sprísnenie podmienok pri poskytovaní sociálnych dávok pre osoby odmietajúce pracovať

Topky: Opatrenie v duchu hesla kto nepracuje, nech neje. Zvýšenie adresnosti sociálneho systému je pozitívnym krokom.

Pán Občan: Riešenie jedného z dôsledkov doterajšieho zlého hospodárenia a riadenia štátu.

Školstvo

  • Účasť zástupcov pracovníkov školstva pri tvorbe Programového vyhlásenia vlády SR

Topky: Azda každý bude súhlasiť, aby do programu prehovorili aj odborníci a nielen politici

Pán Občan: Ďaľší pľuvanec občanom do tváre? Považujeme to iba za marketingový ťah. Na vážnejšie riešenia nebudú peniaze atď. Kto vlastne bude zastupovať školstvo? Zástupcovia, ktorí zasa iba "tvrdo vybojujú" kozmetické úpravy za pomoci vlastných protestujúcich?

  • Schválenie dlhodobej koncepcie obsahu výchovy a vzdelávania

Topky: Toto tu malo byť už pred 20 rokmi

Pán Občan: Nič nehovoriaci sľub, ktorý mal byť roky samozrejmosťou! Dôležité bude, čo bude obsahom sľubovanej koncepcie.

  • Výrazné zvýšenie verejnej investície do školstva spojené so zásadnými vnútornými zmenami systému školstva

Topky: Peniaze potrebuje školstvo ako soľ. Avšak nie len to. Prostriedky v rezorte treba správne použiť.

Pán Občan: Budeme sa opakovať, ak sa najskôr okamžite nezastaví zlé hospodárenie, nebude dosť peňazí na vážnejšie riešenia dôsledkov. Najvyšší kontrólny úrad by si mal začať plniť svoju povinnosť: Kontrolovať efektívnosť hospodárenia.

  • Posilnenie občianskej výchovy proti extrémizmu a totalitným režimom

Topky: Po výsledkoch z 5. Marca je toto krok správnym smerom.

Pán Občan: Doterajšie chovanie politikov naznačuje o čo ide. Za extrémizmus môže byť napríklad považovné aj domáhanie sa svojich občianských práv. Preto je potrebné jasne definovať, čo myslia pod extrémizmom.

  • ďalšie skvalitnenie systému duálneho vzdelávania

Topky: Prepojenie teórie a praxe je potrebné. Je dôležité, aby sa študenti, najmä technických odborov, stretávali s reálnymi problémami a učili ich riešiť.

Pán Občan: Bežná záležitosť, ktorá by mala byť samozrejmosťou.

Zdravotníctvo

  • Zastúpenie opozície v kontrolných orgánoch VŠZP a v Úrade pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou

Topky: V zdravotníctve sa točí veľké množstvo peňazí. Ich kontrola je nevyhnutná. Keď na hospodárenie budú prihliadať aj opozičníci, kontrola sa zvýši.

Pán Občan: Opozícia v minulých 20 rokoch sklamala! Neriešila problémy v záujme občanov, ale v záujme oligarchov. Zatiaľ neveríme, že to bude mať pozitívny dopad na občanov ak nezačne NKÚ kontrolovať efektívnosť hospodárenia a nebude zavedená hmotná a trestnoprávna zodpovednosť riadiacich pracovníkov.

  • Viditeľný posun v kvalite poskytovania zdravotníckej starostlivosti a pri transparentnom nakladaní s verejnými zdrojmi

Topky: Toto si želá asi každý, otázne je realizácia v praxi a predstavené konkrétne opatrenia.

Pán Občan: Kvalita zdravotníctva na Slovensku je katastrofálna. Je to ďaľší z dôsledkov zlého hospodárenia a riadenia štátu. Ak sa ako prvé nevyrieši jeho príčina, neveríme v citeľnú zmenu, pôjde iba o kozmetické úpravy.

  • Obmedzenie zisku súkromných zdravotných poisťovní

Topky: Ekonomickým liberálom by sa zásahy do podnikania určite nepáčili. No keďže slovenský trh trpí určitými nedostatkami a povesťou, že v zdravotníctve profitujú vybrané skupiny, sprísnená regulácia by nemusela byť na škodu.

Pán Občan: Súkromné zdravotné poistenie je jeden veľký omyl, resp. zámer. Zdravie občana nemá byť v rukách podnikateľov, ak majú byť ľudia zdraví. Logicky vyplýva, že chorý občan = zákazník, pravidelne chorý občan = verný zákazník. Čím viac chorých ľudí,tým viac zákazníkov a tým väčší zisk. Čo myslíte, chcú mať podnikatelia nižšie zisky a zdravých ľudí. Nie, je to presne naopak.

  • Skrátenie čakacích lehôt na zdravotné a ošetrovateľské vý­kony

Topky: Pacienti sa potešia. Otázne je, ako to vláda dosiahne.

Pán Občan: Marketingový ťah. V súčasnom fungujúcom systéme iba ťažko dosiahnuteľné a hlavne ťažko merateľné.

Polícia a súdy

  • Inštitucionálne posilnenie nezávislosti kontroly činnosti ozbrojených zborov

Topky: Nezávislosť pre rozhodovanie v akejkoľvek odbornej oblasti je vítaná. Ako u mnoho programových bodov, aj u tohto je to iba heslo bez konkrétnych opatrení.

Pán Občan: O všetkých tzv. "nezávislých" orgánoch môžu občania zatiaľ iba snívať. Tak, ako je nezávislý Najvyšší kontrólny úrad, súdy, prokuratúra a pod., vždy boli a zatiaľ sú politicky ovládané. K tomuto bodu zatiaľ niet viac čo dodať.

  • Posilnenie parlamentnej kontroly menovania prezidenta PZ SR a obmedzenie možnosti jeho odvolania na zákonom ustanovené dôvody

Topky: Šéf policajtov je významná funkcia, ktorá má veľký vplyv. Na ňom závisí, ktoré veci sa budú, resp. nebudú prešetrovať. Parlamentná kontrola by mohla pomôcť kvalitnejšiemu pôsobeniu prezidenta.

Pán Občan: Čo znamená "Posilnenie parlamentnej kontroly"? Ďaľší vyhýbavý výraz, ktorý vyhovuje politikom, nie občanom. Takto fungujú nezávislé orgány.

  • Zvýšenie verejnej kontroly justície od výberu cez hodnotenie až po disciplinárne konanie sudcov, posilnenie občianskeho prvku v Súdnej rade SR

Topky: Za programové návrhy v oblasti súdnictva by sa nemusela hanbiť ani Lucia Žitňanská, ktorá je tipovaná za novú ministerku spravodlivosti. Odorná verejnosť bude s napätím sledovať ako sa jej bude prípadné reformné zmeny dariť realizovať.

Pán Občan: Nemáme pocit, že by v súčasnosti bolo možné verejne kontrolovať justíciu od výberu cez hodnotenie až po disciplinárne konanie sudcov. Nemáme ani pocit, že by v súdnej rade SR boli občianske prvky. Akú kontrolu chceme zvyšovať a čo chceme posiňovať, keď zatiaľ občania nemajú na takúto kontrolu žiadny dosah?

  • Zvýšenie osobnej zodpovednosti za rozhodovanie sudcov

Topky: Každý úradník (sudca) by mal niesť zodpovednosť za svoje činy. Uvidíme, ake konkrétne opatrenia vláda predstaví.

Pán Občan: O aké zvýšenie zodpovednosti sa jedná? Doteraz sme nepočuli a nevideli žiadny postih za skutky, ktoré sa na najvyššej úrovni riadenia štátu udiali a naďalej sa dejú. Prieťahy v konaniach, korupcia, diery v zákonochy. To je doterajšia vizitka nezávislého, čiže občianskeho súdnictva. Ak by to mysleli vážne, osobná zodpovednosť sa dá zaviesť veľmi rýchlo a účinne.

Zahraničná a európska politika

  • Jednoznačná kontinuita v proeurópskej a proatlantic­kej orientácie SR na základe širokej politickej zhody a posilňovanie postavenia národných parlamentov v zmysle dohody medzi EÚ a Veľkou Britániou.

Topky: Tu nie je o čom debatovať. Slovensko patrí na západ, nie na východ.

Pán Občan: V tejto otázke malá hŕstka ľudí rozpráva a rozhoduje za milióny občanov. Kde patrí Slovensko? Sme jednoznačne toho názoru, že na takto závažnú otázku sa treba občanov spýtať. Tam by potom Slovensko malo patriť!

Pýtame sa teda občanov na internete:

Koho by ste videli ako strategického partnera?

Loading ... Loading ...
  • Aktualizácia bezpečnostnej a obrannej stratégie SR

Topky: Rozhodne potrebný krok. Každý štát musí byť adekvátne prispieť k obrane vlastnej krajiny.

Pán Občan: Pred kým sa potrebujeme brániť? Odkiaľ nám hrozí nebezpečenstvo? Takto by mala byť otázka v prvom rade postavená. Ak bude nepriateľ definovaný, mala by sa táto hrozba verejne konfrontovať. Kto vyvoláva toto nepriateľstvo? Milióny občanov alebo hŕstka boháčov? Za koho záujmy vznikajú takéto nebezpečenstváa vojny. Občania to nie sú. Nenájdete štát na svete, ktorého väčšina občanov by chcela napadnúť iný štát a vyvolať tak vojnu. Takže k aktuálizácii bezpečnostnej a obrannej stratégie SR odporúčame NASLEDOVNÉ RIEŠENIE >>

zdroj: topky.sk

Prinášame argumenty k návrhom od Topiek a Pána Občana. Ktoré argumenty sa vám viacej páčia?

Viac sa mi páčia argumenty od:

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...
Zdieľaj tento článok

Páči sa Vám Pán Občan?


Chceme MIER, pridaj sa >

Čo si o tom myslíte? komentujte :)