Ako na Slovensku "účinne" funguje ochrana spotrebiteľa na finančnom a bankovom trhu píše poslankyňa NRSR Helena Mezenská.

thumbnail

Helena Mezenská:

Prečítajte si príbeh p. Antona Mihálika, ktorému na jeho bankovom účte odcudzili 90 000 € a napriek tomu, že polícia vyhľadala páchateľa, nebol bankou do dnešného dňa odškodnený. Využil všetky dostupné právne, opravné a inštitucionálne nástroje, prostriedky svojej ochrany a napriek tomu dodnes nie je prípad doriešený. Otázkou je, k čomu je dobrý toľký prebujnelý aparát a systém kontroly, dozoru nad bankami, inštitúcie na ochranu spotrebiteľa. Pán Mihálik je už celkom bezradný, oslovené inštitúcie nepomohli, polícia nepochopiteľne zastavila konanie. Posielam Vám prípad opísaný jeho slovami. Ostáva vo viere, že ak bude informácia o tom šírená medzi ľuďmi a medzi kompetentnými, ak sa bude popularizovať, veci pohnú dopredu a užívatelia bankových služieb budú viac opatrní, budú si zabezpečovať a zisťovať všetky ochranné prvky pre svoje účty a vklady.

Anton Radoslav Mihálik píše:

"V auguste v roku 2013 mi hackeri v komerčnej banke ukradli z môjho osobného účtu 89,527,50 eur. Okamžite po zistení tejto neuveriteľnej hrôzy, som podal reklamáciu v pobočke uvedenej banky, kde som uviedol, že som transakciu neznámej spoločnosti nerealizoval.

Banka mi po mesiaci odpísala, aby som podal trestné oznámenie na neznámeho páchateľa a že ona za uvedené nenesie žiadnu zodpovednosť. Obvykle iné komerčné banky okamžite kontaktujú svojho klienta, či naozaj prevádza jednorázovo tak vysokú sumu a po realizácii mu na účte nezostane takmer nič. Podal som trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, pričom bolo políciou zistené, že sa jedná o schránkovú firmu pôsobiacu na Slovensku v spolupráci s cudzím štátnym príslušníkom tureckého pôvodu.
Môj prípad bol medializovaný v TV JOJ, nikam to neviedlo, nedočkal som sa pomoci. Polícia môj prípad dodnes nevyšetrila, prerušila ho, aj keď sú páchatelia známi Mojim prípadom sa zaoberala Národná Banka Slovenska, aj Generálna prokuratúra. Nepomohli mi.

Trvá to už dva roky. Banka so mnou vôbec nekomunikuje, ani v jednom prípade ma nekontaktovala, nehľadala žiadne riešenie, ako môj prípad riešiť a pomôcť mi v tejto hrôze. Mojim prípadom sa zaoberá pani poslankyňa Mezenská spolu s pánom poslancom Kuffom na pôde NRSR, na jej pripomienky a vystúpenia nedostala doteraz od nikoho žiadnu odpoveď.

Je to beštiálny zločin, ktorý zo dňa na deň ekonomicky zničil moju rodinu.Už dva roky trvá likvidácia mojej osoby s rodinou. A kompetentní stále mlčia a riešenie odchádza do vzduchoprázdna ! Ako funguje ochrana spotrebiteľov na finančnom a bankovom trhu? Je možné v ňu veriť?
Boh ochraňuj Slovensko!
Anton Mihálik"

Zdieľaj tento článok

Páči sa Vám Pán Občan?


Chceme MIER, pridaj sa >

Čo si o tom myslíte? komentujte :)